Fonum Oy takuuehdot
Kaikki Fonum Oy:n myymälöissä ja postipalvelussa tehdyt korjauspalvelut ovat Fonum Oy:n kahden vuoden (24 kk) takuun piirissä. Kahden vuoden takuu ei koske akkuja / akuille tehtyjä huoltoja. Näille Fonum Oy tarjoaa yhden vuoden (12 kk) takuun huoltopäivästä eteenpäin. Fonumin myymille lisätarvikkeille (suojakotelot, latausjohdot ja laturit) Fonum Oy myöntää yhden vuoden (12 kk) takuun ostopäivästä lähtien. Panssarilaseille ja Nanosuojille myönnämme seitsemän (7) päivän laatutakuun.
Mitä Fonumin kahden vuoden takuu kattaa
Takuu rajoittuu osiin ja / tai korjauspalveluun, josta on maksettu. Jos Fonum Oy on toiminut vain osan tai osien myyjänä, takuu rajoittuu korvaamaan ko. osan tai osat niiltä osin kun osaa ei ole käytetty tai asennettu, ja on kiistatta osoitettavissa, että ostettu varaosa on viallinen. Jos kyseessä on huoltopalvelu, joka sisältää työn ja osan, takuu kattaa työstä tai varaosasta johtuvat laitteen vikatilanteet, jotka käsitellään aina tapauskohtaisesti laitteessa ilmenneen vian perusteella.
Takuu ei kata:
- Jos kehys/ runko on vääntynyt, kiertynyt tai murtunut
- Vesivahinko
- Laite on korjauksen jälkeen vahingossa tai tarkoituksella pudonnut tai laitteessa on mekaanisen vaurion jälkiä
- Laite on avattu tai laitteen sisällä olevia osia on irroitettu tai yritetty irroittaa
- Asiakkaan yrityksistä itse korjata laitetta
- Ohjelmistoon liittyviä korjauksia, ja tai valmistajan ohjelmistopäivityksistä johtuvia osien yhteensopivuusongelmia
- Laitteet jotka ovat ”jailbreikattu” tai joiden toimintoja tai ominaisuuksia on muokattu
- Uudet vahingot, jotka eivät liity alkuperäiseen korjaukseen
- Korjauksen seurauksena menetetyistä tiedostoista, tai tiedoista – laitteet tulee aina varmuuskopioida ennen korjaamiseen tuomista. Fonum Oy ei ole vastuussa asiakkaan tiedostojen säilymisestä huollon aikana ja sen jälkeen. Tarvittaessa laitteen sisältö voidaan poistaa tai laite saatetaan alustaa uudelleen huollon yhteydessä.
Takuu ei ole voimassa korjauksen jälkeen seuraavista syistä, jotka ovat tapahtuneet ennen laitteen tuomista korjattavaksi:
- Tunnettuja ja tiedettyjä valmistus- ja / tai suorituskykyyn liittyviä laitteen vikoja, jotka eivät ole liitännäisiä korjaustoimenpiteisiin
- Jos laitteen runko on vääntynyt, kiertynyt tai murtunut
- Laite, jossa on vesivahinko
- Laite, joka on korjattu epäasiallisesti jonkin kolmannen osapuolen korjausliikkeen toimesta
- Laitteet jotka ovat ”jailbreikattu” tai joiden toimintoja tai ominaisuuksia on muokattu
- Laitteet, joita asiakas on itse yrittänyt korjata
- Jos laitteessa on vaurioitunut tai katkaistu koti-painike / Bio-metrinen skanneri.
Jos asiakkaan laite rikkoutuu korjauskelvottomaksi korjauksen suorana seurauksena, asiakas on oikeutettu täysin toimivaan kunnostettuun laitteeseen, joka on ominaisuuksiltaan vastaava tai parempi, joka perustuu huolletun laitteen malliin.
Jos maksua ei ole suoritettu huoltoon huollon yhteydessä, korjaushinta veloitetaan korvaavasta laitteesta. Saadakseen korvaavan laitteen asiakkaan vaurioitunut laite on annettava vaihdossa Fonum Oy:lle ja se siirtyy Fonum Oy:n omaisuudeksi.
Mitä näytönsuojan laatutakuu kattaa
- Mikäli panssarilasiin tai nanosuojaan tulee ilmakuplia seitsemän (7) päivän aikana tai ilmakuplat eivät häviä itsestään.
- Mikäli näytönsuoja irtoaa tai asiakas ei ole tyytyväinen asennukseen (panssarilasi on vinossa).
- Mikäli näytönsuojan alle on jäänyt pölyä tai karva ja se havaitaan vasta myöhemmin.
- Mikäli näytönsuojassa on laatupoikkeama eli siihen tulee kuin itsestään halkeama tai se murenee ensimmäisen seitsemän (7) päivän aikana.
Mikäli panssarilasin tai nanosuojan rikkoutuminen on selkeästi aiheutunut tiputuksesta tai asiakas kertoo laitteen tippuneen, niin se ei kuulu laatutakuun piiriin.
Fonum Oy:n takuun kattavuus
Fonum Oy takaa, että siitä päivästä asti, kun osat tai tarvikkeet tarjotaan käyttäjälle takuu kattaa kaksi vuotta.
("Takuuaika"), jokainen osa ja lisälaite, joka toimitetaan sinulle tämän sopimuksen mukaisesti on vapaa valmistusvirheistä, ja asennettu valmistajan osaa varten suunnitellun käyttötarkoituksen mukaisesti.
Yhtiön velvollisuus, ja asiakkaan oikeus on tämän takuun puitteissa rajoitetusti, yhtiön harkinnan mukaan, tarjota korjaus tai vaihto viallisen osaan tai tarjota korvaava laite asiakkaalle. Tämä takuu ei ole siirrettävissä.
Yhtiön velvollisuudet tämän takuun ehtona on vastata takuun alaisten vikojen ilmoituksen saatuaan kohtuullisessa ajassa asiakkaan takuuehtojen mukaisten vaatimusten täyttämiseen.
Takuu ei kata missään tapauksessa yhtiötä kohti vahingoittamistarkoituksessa suoritettuja toimenpiteitä tai pyrkimystä tahallisesti osoittaa laitteen korjaamisen laatua, vaikka muut takuuehdot täyttyisivät.