Fonum Takuu: 12 kuukauden laitetakuu
Laitetakuu
Fonum tarjoaa kaikille myymilleen ja kunnostamilleen laitteille 12 kuukauden mittaisen laitetakuun.
Fonum Takuu on vapaaehtoinen myyjän takuu, joka tarjoaa Fonumin asiakkaille täydentävää turvaa kuluttajasuojaoikeuksien lisäksi. Fonumin tuotteet kuuluvat kuluttajasuojalain määrittelemän virhevastuun piiriin.
Voimassaoloaika Fonum Takuulle on 12 kuukautta, alkaen ostopäivästä. Takuun voimassaoloalue on Suomi.
Mitä Fonum Takuu kattaa?
Suomen kattavin pikahuoltoverkosto
Keskushuoltomme ja liki 35 toimipistettä ympäri Suomea auttavat sinua takuu- ja huoltoasioissa. Pyrimme aina ensisijaisesti korjaamaan laitteen ja parhaassa tapauksessa voit saada laitteesi takaisin jopa odottaessa.
Diagnosoimme vian ilmaiseksi
Voit tuoda laitteen huoletta diagnosoitavaksi, sillä kaikki asiakkaamme saavat ilmaisen vikadiagnoosin riippumatta siitä kuuluuko kyseinen laite Fonumin virhevastuun piiriin.
Laitevaihto
Mikäli laitteen korjaaminen ei ole mahdollista, pyrimme järjestämään alkuperäistä tilausta vastaavan laitteen tilalle.
Hyvitys
Mikäli emme voi korjata tai vaihtaa laitetta alkuperäistä tilausta vastaavaan laitteeseen, hyvitämme laitteen ostohinnan.
Kun laite tai laitteen osa korvataan tai hyvitetään, korvaava laite tai osa siirtyy sinun omistukseesi ja korvattu laite tai osa siirtyy Fonumin omistukseen.
Myönnämme korvaavalle laitteelle tai osalle alkuperäisen tuotteen jäljellä olevan takuuajan mukaisen takuuajan tai 90 päivän takuun korvaamisesta tai korjaamisesta lähtien, soveltaen vaihtoehtoa, joka tarjoaa pidemmän takuuajan.
Näytönsuojan eli panssarilasin ja nanosuojan laatutakuu
Haluamme tarjota asiakkaillemme vain parasta laatua ja palvelua, tästä syystä myönnämme kaikille näytönsuojillemme seitsemän (7) päivän laatutakuun.
Laatutakuu kattaa:
- Mikäli panssarilasiin tai nanosuojaan tulee ilmakuplia seitsemän (7) päivän aikana tai ilmakuplat eivät häviä itsestään.
- Mikäli panssarilasi tai nanosuoja irtoaa tai asiakas ei ole tyytyväinen asennukseen (panssarilasi on vinossa).
- Mikäli panssarilasin tai nanosuojan alle on jäänyt pölyä tai karva ja se havaitaan vasta myöhemmin.
- Mikäli panssarilasissa tai nanosuojassa on laatupoikkeama eli siihen tulee kuin itsestään halkeama tai se murenee ensimmäisen seitsemän (7) päivän aikana.
Mikäli panssarilasin tai nanosuojan rikkoutuminen on selkeästi aiheutunut tiputuksesta niin se ei kuulu laatutakuun piiriin.
Takuuhuoltovaihtoehdot
Huolto Fonum-liikkeessä
Vie huollettava laite lähimpään Fonum-liikkeeseen. Pääset kaikkein helpoimmalla, kun tuot laitteen johonkin liki 35 liikkeestämme ilman ajanvarausta.
Huolto postitse
Lähetä laite ilmaiseksi Fonum-keskushuoltoon. Fonum maksaa lähetyskulut molempiin suuntiin. Pakkaa laite huolella ja lähetä se veloituksetta osoitteeseen Ratavartijankatu 3, 00520 Helsinki. Katso postitusohje >
Fonum Takuu ei koske
- Akun normaalia kulumista. Akku saattaa tilapäisesti heikentyä esimerkiksi pakkasen vuoksi, eikä se vaikuta puhelimen normaaliin toimintaan.
- Kosmeettisia vaurioita, esimerkiksi laitteen putoamisesta tai kolhiintumisesta johtuvia naarmuja, lommoja tai lasiosien halkeamia
- Vaurioita, jotka aiheutuvat laitteen huolimattomasta käytöstä, esimerkiksi laitteen kytkemisestä maadoittamattomaan pistorasiaan, putoamisesta, kastumisesta, tulipalosta tai muusta ulkoisesta syystä
- Tuotetta, joka on huollettu tai avattu (mukaan lukien päivitykset ja laajennukset) kenen tahansa muun kuin Fonumin oman huoltoliikkeen tai edustajan toimesta
- Tuotetta, jonka sarjanumero/IMEI on poistettu tai tehty lukukelvottomaksi
- Vikoja, jotka aiheutuvat normaalista kulumisesta tai tuotteen normaalista ikääntymisestä
- Ohjelmistovikoja tai -vaurioita
- Viruksien tai haittaohjelmistojen poistamista
- Välillisiä tai taloudellisia vahinkoja, jotka ovat aiheutuneet laitteen rikkoutumisesta, kuten tiedostojen tuhoutuminen
Virhetilanteen menettely
Asiakkaan tulee tehdä virheilmoitus mahdollisimman pian virheen havaitsemisen jälkeen. Virheilmoitus tulee tehdä asiakkaan puolelta mahdollisimman nopeasti kun asiakas on havainnut virheen, ja se tehdään ottamalla yhteyttä Fonum-liikkeeseen tai asiakaspalveluumme puhelimitse 020 1321 424 tai sähköpostitse osoitteeseen verkkokauppa@fonum.fi. Virheelliseksi osoitettu tuote huolletaan Fonum-liikkeessä tai lähetetään meille postitse ohjeistuksessa mainittuun osoitteeseen.
Asiakas vastaa tiedostojen varmuuskopioinnista ennen tuotteen toimittamista huollettavaksi. Mikäli laite toimitetaan ja palautetaan niin että se on merkitty särkyväksi, eli tuotteen käsittely vaatii erillistä toimenpidettä, on Asiakas velvollinen maksamaan aiheutetut toimituskustannukset.
Vastuun jakautuminen
Tuotteet ja palvelut myydään aina sellaisena kuin ne ovat. Fonum ei ole vastuussa tuotteiden tai palveluiden virheestä ja/tai käytöstä aiheutuneista välillisistä tai välittömistä kuluista, eikä tulonmenetyksestä.
Fonumin korvausvastuu rajoittuu aina näiden sopimusehtojen sisältöön ja enintään määrältään kauppahinnan palauttamiseen. Tuotevirhevastuu rajoittuu mahdolliseen kauppahinnan palauttamiseen käyttöhyödyllä vähennettynä.
Tietyt sivustolla tai sen kautta tarjottavat ominaisuudet tai palvelut voivat edellyttää sinulta käyttäjätilin avaamista (mukaan lukien Apple ID -tunnuksen ja -salasanan asettaminen). Olet yksin vastuussa tilitietojesi, salasana mukaan lukien, luottamuksellisuuden säilyttämisestä ja kaikesta tililläsi tapahtuvasta toiminnasta. Et saa milloinkaan käyttää kenenkään muun Apple ID:tä, salasanaa tai tiliä ilman kyseisen Apple ID:n, salasanan tai tilin haltijan nimenomaista lupaa ja suostumusta. Fonum ei voi ottaa vastuuta eikä ole vastuussa mistään menetyksistä tai vahingoista, jotka aiheutuvat siitä, että et noudata näitä velvoitteita. Fonum ei vastaa Apple ID tunnuksen tai salasanan unohtamisesta. Fonum ei vastaa puhelimen alkuperäisen omistajan ostokuitin toimittamisesta, tietoturvan takaamiseksi.